Results 1 to 5 of 5

Thread: Walter Röhrl

Melkus RS 1000 Henry's Avatar

Talking Walter Röhrl

I guess it's time for a thread about the best Rallye-Driver ever.

1984 sagte Audi-Chef Ferdinand Piëch: "Der Röhrl kommt ins Haus. Es ist billiger, mit ihm als gegen ihn zu fahren!"
    1984 Audi-Boss Ferdinand Piëch: The Röhrl has to come to us. It's cheaper with him as against him!

Best Quotes:
    Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln, ein Auto braucht Liebe.

You can't handle a car like a human, a car needs love.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Beim Beschleunigen müssen die Tränen der Ergriffenheit waagerecht zum Ohr hin abfließen.

The tears of emotion have to run off accross the ear during the acceleration.
    -------------------------------------------------------------------------------
    Wenn ich nur von diesem Auto spreche, krieg ich schon erhöhten Puls. Das ist kein physikalisches Fahrgerät, das ist ein Krankenfahrstuhl. An jeder Ortsausfahrtstafel müsste ein Sensor eingebaut werden, der das Auto dort sofort lahmlegt.
    (über den Smart)

If i speak only about this car, my pulse increase. This isn't a car, it's a power (invalid) wheelchair. Every City limit sign needs a sensor, which deactivate the car there.
    (about the smart)
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzuschließen.

A car isn't fast enough till then you stay in front of it and you are too afraid to open the door.

-------------------------------------------------------------------------------------------
    Wenn den Baum siehst, in den du rein fährst, hast untersteuern. Wenn ihn nur hörst, hast übersteuern"
    If you see the tree, which you hit, then you understeer. If you hear it only, then you oversteer.
    ------------------------------------------------------------------------------------------
    Die wahre Kunst der Fahrzeugbeherrschung erkennt man im instabilen Fahrzustand!

You see the true driving skill at instabil driving condition.
    -----------------------------------------------------------------------------
    Im Rallysport ist es wichtig dass das Auto ein gutes Handling hat...man sollte also nen mittelding zwischen unter- und übersteuern finden...mit der Tendenz zum drift...

At rallye racing it's important that your car has a good handling...you should find a compromise between under- and overstering...with the trend to the drift...
    -----------------------------------------------------------------------------
    Ich hab kein Interesse zu gewinnen mit einer Sekunde Vorsprung.
    Es gibt ja Leute die sagen: "Das war ein richtig harter Fight, ich hab mit einer Sekunde gewonnen!"
    ICH will mit 10min gewinnen. Das freut mich viel mehr!

I don't want to win with only one second. There are people they say: "That was a hard fight, i have won with one second!" I want to win with ten minutes. That makes me more happy!

Autofahren beginnt für mich dort, wo ich den Wagen mit dem Gaspedal statt dem Lenkrad steuere. Alles andere heißt nur die Arbeit machen.

For me driving starts, when i steer the car with the throttle instead of the steering wheel. All other calls only do the work.
    ------------------------------------------------------------------------------
    Im Rallye Sport wurde meine Vermutung bestätigt, dass ein Auto mit 2 angetriebenen Rädern nur eine Notlösung ist.

Rallye racing confirms my guess, that a car with 2WD is only an emergency solution.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Gute Fahrer haben die Fliegenreste auf den Seitenscheiben.

Good drivers have the remains of flies on the side windows.
    Wenn man beim alten Porsche Turbo aufs Gas getreten ist, hat sich zwei Sekunden lang gar nichts getan und dann hat man gemeint, es ist einem einer hinten drauf gefahren.

If you pushed the throttle of the old Porsche Turbo, then two seconds nothing happened and then you thought something crashed into your back.

Wenn man mal in mein Alter kommt, ist im Dunkeln fahren gar nicht mehr so lustig, weil da sieht man nix mehr in der Nacht. Ich hab in der letzten Zeit oft überlegt, ich könnte eigentlich noch Weltmeisterschaft fahren, weil die fahren immer nur am Tag... diese Weicheier!

If you are as old as me, to drive at night isn't funny, because you see nothing at night. Lately i thought often, i could still drive WRC, because they drive only in daylight...these pussies!

Nur daquer, bist wer.

Only cross you are someone.

Gewinnen tut der, der am wenigsten lenken muss.

The one, who steers least, wins.
    Wenns des im Hintern spürst, dann hast zum letzten mal in deinem Leben was gespürt.(nach seinem ersten Gr.B Rennen)

If you feel that in your ass, then it's the last time you feel something.(after his first Gr.B race)
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bau mir den Überrollbügel raus-ich will Porsche testen,aber nicht auf dem Dach fahren.

Dismantle the rollbar, i want to drive the Porsche, but not on the roof.

Fährste quer, siehste mehr.

Drive cross, see more.

Nicht schlecht, aber fürn normalen Menschen zu gefährlich. Wenn der bei 200 das gas wegnimmt fährt er Rückwärts und des kann halt nur einer auf der Welt und der heißt Röhrl.(über den Audi TT)

Not bad, but for an ordinary driver to dangerouse. If he releases the accelerator by 200kph, then he drives backwards and this can only one man on earth and he calls Röhrl.(about the Audi TT)
    Some Quotes about the S1:
    Walter nach einem Unfall mit dem S1:
    "Warum hast die Kurve nicht angesagt?"

Beifahrer:
    "Ich konnte nicht..."

(Beifahrer kam einfach nicht mit dem Speed des S1 klar, kriegte kein Wort raus)

Walter after an accident with the S1:
    "Why you haven't introduce the corner?"
    Co-Driver:
    "I couldn't..."
    (He couldn't bear up the speed of the S1)

---------------------------------------------------------------
    Das ist so als ob dir an einer roten Ampel einer mit dreißig Sachen ins Heck kracht (über den Antritt des S1)

That's the same as you stop at the red light and somebody crashs into your back with 30kph.(about the acceleration of the S1)

Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.

For this car you think too slow.
    In 10 Sekunden war ich auf 200. Da hab ich schon 5 mal schalten müssen. Hab deshalb rechts eine breitere Hand wie links. Des kommt von diesem ewigen schalten in diesem Auto. Ich bin a richtiger Sportkrüppel!

In ten seconds at 200kph. There I had to shift five times. That's the reason why my right hand is bigger than my left hand. That comes from this deathless shifting in this car. I'm a real racing cripple!

Der S1 war das wahnsinnigste aller meiner Autos. Bei der Fahrt fühlte ich mich wie beim Ritt auf der Gewehrkugel. Ich schoss mich wie ein Querschläger von Kurve zu Kurve.

The S1 was my most crazy car. Driving was like a ride on a bullet. I shot like a ricochet from corner to corner.
    Das Ruder dieses Autos ist die Bremse.

The rudder of this car was the brake.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Irgendwann einmal, vielleicht in 20 Jahren, werden sie sich von diesem Auto erzählen. Und ich kann sagen: Toll, dass ich damals dabei war. Es war verrückt, aber oft ist gerade das Verrückte das Schönste im Leben.

Some day, maybe in 20 years, they will talk about this car. And i can say: Great, I was present at that time. It was crazy, but often the most crazy things are the best moments in your life.
    Pics:
    1978 on Lancia Stratos

European Champion on Opel Ascona 1,9SR (Winner of 6 of 8 Races)

World Champion on Fiat Abarth 131

World Champion on Opel Ascona 400

Vize World Champion on Lancia Rallye 037

Most succesful time on Audi Quattro, only the car and the concentration on his fav rallyes only prevent a third WC victory. He didn't want to win a third time because he wanted to prevent the hype. The only reason why he drove on was to bring his 4WD skill to perfection. So he won a lot of races beside the WRC. Pikes Peak, IMSA, TransAm, TC,...

Today he is Porsche Test- and Factorydriver
    Videos:
    1987 Pikes Peak with S1(german)
    YouTube - Walter Rohrl 1987 Pikes Peak with Audi S1

Great interview and nice videos of the old days(german)
    YouTube - Walter Röhrl & Audi quattro

Great summary(english)
    YouTube - Walter Röhrl 80's Rally Tribute

Genius on wheels(english)
    YouTube - „Genie auf Rädern" - Walter Röhrl

Last edited by Henry; 25-03-09 at 08:57.
    Dynamo Dresden vs. Manchester City 0:0; Dynamo Dresden vs. West Ham United 3:0

i'm ready, thread is open. hope i didn't make a mistake with the translation.
    and i hope you have as much fun as i to read the quotes and look the videos/pics.

Moderator Navin R Johnson's Avatar

This is some great stuff Henry. I love all things rallye related. Speed Channel dumped the WRC a couple of years ago I miss that racing more than anything. Now we just have More BS Nascar shows on the NASCAR CHANNEL aka Speed TV. I think I have every single Colin McRae game ever made too Good stuff!! Thanks!!

Senior Member Robert's Avatar

Default Speed Channel :( fuck me they suck and Nascar can lick my left nut for alll I care.

Ya hank Walter is the master. Few years ago he was at the Rain Bonnet here in Oregon and he signed my owners manual for my 67 911s. Great Guy!

this year Walter will be part of Vienna-Triest with this '81 Porsche 911 RSR

3.4L, 330HP